Pruta som kineser gor man utan skam i kroppen

Sidenmarknaden som vi kom till var helt galen. Det fanns hur mycket saker som helst. De salde klader i mangder, vaskor, skor, smycken, prydnader, elektronik med mera. Forsaljarna ropade efter oss hela tiden och ingenstans fanns nagra priser. Har gallde det alltsa att pruta ordentligt och det visade sig vara nagot som Felix och jag var riktigt bra pa. Var budget var inte sa stor sa vi var ju tvugna att fa ner priserna ordentligt. Felix kopte ett USB-minne och Kina-pinnar som han prutade ner till mindre an halva priset. Men vart basta kop blev ett par skor till mig. Jag behovde verkligen ett par skor eftersom jag har lagat mina svarta tygskor med silvertejp. Jag hittade ett par vita Converse som forsaljaren ville har 650 kr. Vi sa att hon maste skamta, sa att de kostade 200 kr hemma och la ett skambud pa 40 kr. Vi holl pa lite fram och tillbaka och till slut sa hon att hennes sista bud var 100 kr. Vi kontrade med att vart sista bud var 75 kr och sedan borjade vi ga darifran. Da stoppade hon oss och gick med pa vart pris. Vi kande oss grymt nojda och lite uppspelta nar vi gick darifran. Det ar inte var dag man lyckas komma ner till 10% av ursprungspriset nar man prutar. Nu har jag kopt mina forsta Converse for 75 kr =) HA!


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha go Kajsa! Jag hade säkert fått betala 650 spänn :p saknar dig min vän! puss

2010-10-10 @ 09:39:59
Postat av: Lucas

Hejsan, vad göres idag då? :P

2010-10-10 @ 10:13:27
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: liiza

fiiin blogg! :D

2010-10-10 @ 10:34:24
URL: http://liizaberisha.blogg.se/
Postat av: kusin maja

vad roligt att du fick skorna för 75kr :)

du kanske ska bli en affärskvinna istället, haha :)

2010-10-10 @ 11:54:21
Postat av: moa

haha bäst! =D

2010-10-10 @ 19:58:02
URL: http://lillarockbruden.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag håller med Anna panna, hade aldrig vågat pruta ned till 75. Hade säkert, jaha och langat fram pengarna...



Puss

2010-10-14 @ 21:20:38
Postat av: Petra

Jag håller med Anna panna, hade aldrig vågat pruta ned till 75. Hade säkert, jaha och langat fram pengarna...



Puss

2010-10-14 @ 21:21:05
Postat av: Sofia

Haha! Det är rätt! Pruta bör man annars dör man... eller inte. Jag kan få dåligt samvete ibland men det behöver man inte ha för de säljer inte för mindre än att de går med vinst. Frågan är hur nära man kommer. Jag köpte en sjal i kambodja för en dollar (ca 6 kr) som jag senare såg i stockholm för 150 kr! I Kina köpte jag och mamma en jättebalong (ca 1m i diameter) för 20 kr när de kostar 120 hemma på Butterix. Vi trodde det var en i paketet så vi prutade ordentligt, men när vi kom hem till sverige och öppnade låg det 12 st i paketet... Sjukt. Annars är jag inte så bra på att pruta, sånt där händer bara när jag missförstår vad jag prutar om.



Hoppas du får fler kap under resans gång! Kram!

2010-12-06 @ 14:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0