I Mui Ne trivs jag valdigt bra

Resan fran Hoi An till Mui Ne gick jattebra. Vi akte med sovbuss och jag sov hela vagen. Det kanske inte ar det mest bekvama sattet att resa. Men det ar valdigt praktiskt, man spara in pa bade tid och en hotellnatt. Vi fick byta buss i Nha Trang som ar Vietnams storsta turistort. Vi har valt bort Nha Trang eftersom vi letar efter mer ororda platser. Men det verkar vara en valdigt fin stad med en harlig strand. Vi kom fram till Nha Trang vid halv sju pa morgonen och da var det drygt en timme kvar till bussen till Mui Ne skulle ga, sa vi bestamde oss for att ga ner till stranden och ata frukost. Solen hade precis gatt upp och det var otroligt vackert sa vi bestamde oss for att ta ett morgondopp. Det var varmt i vattnet och jatteskont. Det var en harlig morgon.


Frukost pa stranden i Nha Trang.


Ett harligt morgondopp. Felix njuter och jag dranks nastan av en jattevag. Efterat kandes det valdigt bra.

Nar vi kom fram till Mui Ne kandes det jattebra. Det ar helt underbart och precis vad vi letat efter. Det bestar till storsta delen av en lang strand. Det finns palmer och sanden ar vit och fin. Det ar lagom med folk och inte sa manga turister. Det ar valdigt fint och jag njuter av att vara har. Vi hade redan fran Hoi An bokat boende pa ett hotell. Det visade sig vara ett jattefint hotell som ligger precis pa stranden. Pa hotellet finns en fin restaurang med utsikt over havet och god vietnamesisk mat. Det ar helt perfekt. Lite som att vara i paradiset tror jag =)


Bilder fran stranden i Mui Ne.


Vart hotell fran stranden och vart fina rum. Felix ligger under en palm och har det valdigt bra.

Vi har varit har i tva dagar och vi har mest tagit det lugnt. Vi har borjat dagen med att springa langs stranden och sedan har vi badat och atit frukost. En valdigt bra start pa dagen. Sedan har vi solat, badat, last och bara njutit av ha det sa bra. Har skulle jag kunna stanna lange men redan imorgon bar det av mot Saigon och nya aventyr. Men jag ar ganska saker pa att jag kommer tillbaka hit!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Majja

Vad roligt att bada, ser så skönt ut :)

kramar <3

2010-10-21 @ 07:32:18
URL: http://mylifeasmee.blogg.se/
Postat av: Moooa

Det ser grymt härligt ut!! :D är inte ett dugg avundsjuk :P haha jag följer med nästa gång ;) och bilderna är super fina, gillar extra den med fallskärmen =)



tror inte jag behöver skiva att du ska ha det bra, för det kommer du garanterat ha!! kram moa <3

2010-10-21 @ 17:25:39
URL: http://lillarockbruden.blogg.se/
Postat av: lisa

åh, jag vill också ligga på en strand! det är minusgrader här hemma.. :(

2010-10-21 @ 20:48:47
Postat av: Mamma

Åker vi tillsammans nästa gång? Det ser fantastiskt ut puss o kram

2010-10-22 @ 10:55:37
Postat av: Ole Andersson

Ja ja, har sett en massa bilder på sol o bad, men det är frågan om det går upp mot Lagunen......har ek heller sett något som liknar Finicas, men det kommer kanske...Håller dina Converse fortfarande som du köpte i Kina? Blev lite ske skeptisk när du kunde pruta ner skorna till 75 kr.



Ser fram mot nästa inlägg. Var rädda om er och håll i era saker.



Ole



2010-10-24 @ 14:44:34
Postat av: Dorothea

avundsjuk!!!!!!!!!!!!!

2010-10-27 @ 15:13:27
URL: http://pascen.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Maja, Moa, Lisa, Mamma. Det ar sa himla harligt. riktigt skont att bada. Nasta gang aker vi dit tillsammans, kanske tom kan fira jul dar =) KRAMAR



Ole, Det ar faktiskt nastan lika gra som Grekland och Koufonissi. Var restaurang pa hotellet var nastan som Finikas fast med vietnamesisk mat. Conversen haller riktigt bra och skona ar de ocksa! Ett jattebra kop!



Kram

2010-10-31 @ 11:55:39
URL: http://http://kajsamariadahlberg.blogg.se
Postat av: Kajsa

Dorothea, min fina, nasta gang aker vi hit tillsammans! saknar dig!! PUSS

2010-10-31 @ 11:56:30
URL: http://http://kajsamariadahlberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0