3 dagar kvar

Nu är det inte långt kvar. Jag har bara tre dagar kvar i Sverige och det är mycket som jag vill hinna med innan jag åker. Jag vill förstås hinna träffa mina vänner och min familj samtidigt som jag jobbar och funderar över packningen. Idag var jag en sväng på stan på förmiddagen och fixade några ärenden och sedan fikade jag med en kompis. Sedan bar det av mot jobbet och kvällens kräftskiva. Jag fick skala väldigt många kräftor, men det var en lyckad kväll. Nu har jag fixade lite med en reseöversikt.




Det här är en plan över resan. Vi börjar i Stockholm och tar båten till Helsingfors. Sedan fortsätter vi med tåg till Moskva. Från Moskva åker vi med Transsibiriska järnvägen genom Ryssland. Vi kommer att göra stopp i Irkutsk och Ulan Bator i Mongoliet. Tågresan avslutas i Peking/Beijing. Sedan fortsätter vi till Sydostasien och Hanoi i Vietnam.



I Sydostasien kommer vi att besöka Vietnam, Kambodja, Laos och Thailand. En ungefärlig resplan kan du se på kartan ovan. Vi har ingen bestämd resrutt utan den kommer att utvecklas under resans gång. Men vi har en idé på vart vi vill åka även om slutresultatet säkert blir annorlunda.

Imorgon blir det en tur till stan igen och på kvällen jobbar jag mitt sista pass för den här gången. God natt!


Bilderna kommer från http://www.sloriag.com/wp/wp-content/uploads/2009/07/map-asia.gif samt http://www.maps-thailand.com/maps-thailand-files/map_mekong_subregion.gif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0