Mongoliet - vildhastar och ett boljande landskap

Nu ar vi tillbaka i staden, Ulan Bator, efter fyra dygn i odemarken. Vi har tillbringat nagra harliga dagar i en camp pa de mongoliska stapperna. Vi har bott i en ger, som ar en form av talt som nomaderna bor i. Vi har fatt elda i var kamin for att halla varmen pa natterna. Campen som vi bodde pa lag i en natinalpark dar man har aterintroducerat vildhastar. Har i Mongoliet ar den enda plats dar dessa hastar finns. Vi har vandrat, ridit, varit pa bilsafari och sett flera flockar med vildhastar. Det har varit fyra fantastiska dagar som vi verkligen har kunnat njuta av. Vi har atit god mat och bara varit. Naturen ar sa haftig. Vart man titta ser man detta boljande, graslandskap som breder ut sig med bergen i bakgrunden. Det ar sadana otroliga ytor med ingenting. Det ar valdigt annorlunda, men ocksa valdigt vackert.





Vi har ocksa traffat de forsta svenskarna pa resan. Vi kommer alla fran Moskva och ar pa vag till Sydostasien via Peking. Det har varit jattekul att prata med andra om deras erfarenheter och tankar om resan. Idag har vi sett Ulan Bator tillsammans med tva av dem och imorgon aker vi tillsammans till Peking.

Jag kanner att detta inlagg kanske blev lite snurrigt. Men nu far ni i alla fall en liten update pa vad som hander mig och vad jag befinner mig. Nasta gang vi hors befinner vi oss i Peking. Det ska bli valdigt spannande att se denna stora stad och jag ser sarskilt mycket fram emot Kinesiska muren. Men forst vantar ett och ett halvt dygn pa taget. Det ska faktiskt bli ganska skont =)

Massa kramar

Kommentarer
Postat av: kusin maja

låter härligt, med vild hästarna och miljön :)

2010-09-29 @ 19:17:07
Postat av: Bengt

Kram

2010-09-29 @ 19:41:31
Postat av: Anonym

Tjo! Kristina berättade om din blogg, jätte trevligt o läsa om din resa (avundsjuk!). Allt väl? Va jätte länge sen! Ha de så jätte bra o lycka till med resan! :) Hälsningar från Öland, och Kalmar såklart! ^^

2010-09-29 @ 19:48:22
Postat av: moa

låter jättehärligt! =)

2010-09-29 @ 20:36:55
Postat av: moster Åsa

Hej lilla gumman ! va kul att vi får vara med och resa med er.Kasper o Smilla tycker det är så kul. Och jag är en soffresareKramelikram

2010-09-29 @ 23:25:16
Postat av: Dorothea

Det låter helt galet! Ska bli så kul att se bilderna sen! Jag försöker kolla lite New York till våren nu, man kan ju hoppas på det bästa :D

2010-10-02 @ 00:50:43
URL: http://pascen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nu fick jag allt läsa ikapp några inlägg, låg efter ;).. vad underbart det låter! Kul att du skriver så ofta och mycket, är roligt att följa. Stor kram!

2010-10-03 @ 09:54:16
Postat av: Johanna

Nu har jag äntligen hittat till din blogg! Wow vilken resa, och vildhästar låter ju underbart! Keep me posted! / Kusinen

2010-10-10 @ 18:07:08
Postat av: Kajsa

Asa, Johanna, Kasper, Smilla och alla ni andra pa oland. Jattekul att ni har hittat hit! Kramar!



Manga kramar till alla er andra som redan foljer bloggen. Jag ar sa glad att ni vill lasa om min resa!

2010-10-12 @ 06:02:28
URL: http://kajsamariadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0