Moskva - vacker stad utan leenden

Jag saknar er dar hemma! Men allt ar bra med mig. Vi har haft det jattebra hittills och jag vet inte riktigt vart jag ska borja med detta inlagg. Jag skriver lite nu sa hinner jag forhoppningsvis skriva mer innan vi lamnar Moskva.

Resan till Moskva har gatt bra, aven om det bitvis har varit lite spannande. Var dag i Helsingfors var lugn. Vi vandrade runt hela dagen och tittade pa staden. Mina axlar och min rygg var bra trotta mot slutet av dagen efter att ha burit runt pa mina 17 kg pa ryggen hela dagen. Vi var tidigt pa centralen och hittade perongen som taget skulle ga ifran. Vi satt i godan ro pa en bank och laste nar en kvinna plotsligt kom springande med tva stora vaskor. Hon skrek pa ryska och viftade med armarna sa gott det gick. Vi forstod forstas ingenting men trodde att hon ville ha hjalp. Felix hjalpte henne med den ena vaskan medan jag satt kvar och vantade. Plotsligt kom Felix springande tillbaka och sa att vi nog borde gora samma sak som tanten. Det visade sig att taget till Moskva avgick fran en annan perong. Vi samlade snabbt ihop vara saker och nar vi kom fram till taget var det inte manga minuter kvar tills det skulle ga. Men vi hann som tur var!

Pa taget hamnade jag i samma kupe som tva ryska tanter och en finsk. En av de ryska tanterna forsokte prata med mig men kom sedan pa att jag inte forstod nagonting och skrattade da bara. Felix bodde tillsammans med en rysk polis och hans fru. Polisen var inte sarskilt bra pa engelska men han forsokte i alla fall. Vi pratade fram och tillbaka och de berattade om sin resa i Norden och vi om var resa. Det var manga passkontroller pa taget. Vi fick fylla i papper och lamna ifran oss passen. Det kanns lite olustigt sarskilt nar man inte forstar vad de sager. Men det gick bra till slut.

Imorse kom vi som sagt fram till Moskva. Efter mycket letande hittade vi till slut vart hotell. Det ar jattefint. Idag har vi vandrat runt i staden. Moskva ar valdigt stort. Det forsta jag har lagt marke till hos Moskvaborna ar att de ar valdigt valkladda men att de aldrig ler. Trakigt tycker jag som garna bjuder pa ett leende men inte far sa mycket tillbaka har. Imorgon blir det framst turistattraktioner som Roda torget och Kreml.

Nu ar vi ratt trotta efter en lang dag sa vi ska snart bege oss hemat. Jag tror att jag kommer att sova gott inatt efter tva ratt skumpiga natter, forst pa baten och sedan pa taget.

Vi hors snart igen! Kramar!



Kommentarer
Postat av: Niklas

прелесть!!

2010-09-14 @ 20:33:43
Postat av: Moa

Как много ты пережила уже .. что все это приведет =)



У лучших!



Приветствие / Моа (обнять) Майя Бритт и Бенгт



пс. что черный ва читать текст, если они не желаемое имя пользователя.

2010-09-14 @ 21:44:37
URL: http://lillarockbruden.blogg.se/
Postat av: Lisa

varför står det på ryska??

2010-09-15 @ 01:07:27
Postat av: Emelie

Vad spännande det låter! hoppas du tar mycket foton :) Starkt jobbat att ta sig fram där alla pratar ryska också. Kramar!

2010-09-15 @ 07:14:51
Postat av: Moa

haha :P vill skojja lite tihi



(du kan om du vill översätta de på "google översättninng") =)

2010-09-15 @ 10:15:42
URL: http://lillarockbruden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Kajsa!



Fick din bloggadress av pappa som säkert fått den av din pappa :)



Va roligt att läsa om din resa. Ta hand om dig!

2010-09-15 @ 19:07:22
Postat av: Sophia

Hoppsan, det var jag här innan :)

2010-09-15 @ 19:07:58
Postat av: Anonym

Uppdatera mera! =)

2010-09-16 @ 10:38:20
Postat av: Caroline K

Hej Kajsa!! Har läst din blogg och det kommer jag fortsätt att göra! Jättespännande resa och jag håller alla tummar och är övertygad om du kommer att få det kanon! Strapatsrikt men toppen!! Akta dig för ryska vodkan, den är staaarrrrk!



Många kramar Caroline

2010-09-16 @ 16:21:17
Postat av: Selim

Fett ;D

2010-09-18 @ 10:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0