Transsibiriska i bilder del 1


St Basil's Cathedral vid Roda Torget i Moskva.



Felix slappar i parken. Det verkar vara en vanlig syssla for Moskvaborna, garna med en ol i handen, alla dagar i veckan.


Vi har provat ryska specialiteter, som borst och blinier, ryska pannkakor, med kaviar. Konstig blandning..



Felix utanfor Kreml. Dar president Medvedev huserar.



Har ser vi en akta rysk palsmossa. Kanske ska kopa med en hem..



Felix fixar korvsmorgasar pa taget. Mycket goda! Korven kopte vi pa perrongen av en sot dam.



Ryska hus. Husen har sett likadana ut genom hela Ryssland.



Kvinnorna saljer mat pa perrongen nar taget stannar till en stund.



Valiera och Valentina, vara ryska medresenarer. Ett valdigt trevligt par som bjod pa god mat =)



Klassisk middag pa taget. Mysigt!



Bajkalsjon fran var balkong.



Felix tittar ut over Bajkalsjon. En maktig syn!



Varldens godaste kakor. Om jag fortsatter att ata sa har manga pepparkakor varje dag kommer jag definitivt komma hem tyngre och snallare.. Bara for att jag ar pa resande fot tror jag att det ar fest varje dag =)


Nagra tagbilder:

      

Mongoliet:

  

Idag anlande vi till Mongoliet. Vi blev hamtade av en man pa stationen som korde oss ut i odemarken. Det var ingen asfalterad vag direkt utan snarare leriga hjulspar. Det finns ingen mobiltackning men daremot en langsam Internetuppkoppling. Det har snoat i natt och marken var vit nar vi kom fram. Vi bor i en jattefin liten hydda (bilden) med en eldstad i mitten.

Jag ska forsoka skriva snart igen.
Kramar


Kommentarer
Postat av: Lisa

ser fint ut! men ååhhh, va jag saknar dig när jag ser bilderna <3

2010-09-25 @ 16:48:26
Postat av: Bengt

Resa det är livet det. Träffa andra mäniskor se och förstå hur andra har det, kalas helt enkelt. Ha det fortsatt bra på resan. Jag är gad att du gör denna resa.

2010-09-26 @ 11:14:20
Postat av: Anonym

Häftigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-09-27 @ 21:20:32
Postat av: Dorothea

Btw, det är jag som tycker det är häftigt :P Himla blogg.se som tar bort namnet medan man skriver

2010-09-27 @ 21:21:24
URL: http://pascen.blogg.se/
Postat av: Petra

Vilka bilder! Ni verkar ha så himla skoj, vill också vara där!Säg, att du köpte hatten, den var jätte ball!



Love

2010-09-27 @ 22:37:55
Postat av: Lisa

håller med petra, hoppas du köpte BF, fashion..

2010-09-27 @ 23:33:34
Postat av: Sofia

Wow, det ser ut som ni har haft jättekul. Vilken mysig kupe med all mat.



Kram!

2010-12-06 @ 13:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0